onsdag, november 12, 2008

GODMORGEN ONSDAG

Programmet ha det godt på DR1 handlede i går om trivsel på arbejdspladsen. Det var dejligt at se og høre om, hvordan en arbejdsplads havde fundet velværet frem og dermed også arbejdsglæden og mindre sygefravær.

Der var også snak om stress, og en test var der selvfølgelig også. Den skulle jeg da lige prøve, ikke fordi jeg tror, jeg har stress, men fordi jeg tit får at vide, at jeg skal passe på mig selv osv. Ingen ko på isen der, selvom jeg helt klart har dette med uforklarlige triste stunder. Jeg kan gå glad i seng og vågne trist, tristheden kan vare længe og så slår den pludselig om.

Men jeg har ikke trukket mig fra familie og venner, jeg kan sagtens se humoristisk på tilværelsen og mig selv og jeg har ikke mistet evnen til at føle glæde.

Dog irriterer det mig, at jeg nu har holdt 12 ferie og fridage, og jeg føler mig stadig ikke klar til at møde arbejdsdagen i morgen, men mon ikke det går, når cirkushesten har fået uniformen på?

Nu vil jeg tage rengøringskitlen på, for jeg har givet mig selv det løfte, at jeg i hele november måned er rengøringskone hos mig selv hver onsdag/torsdag. Jeg glæder mig til, hvad jeg finder på som belønning til rengøringskonen ;-)

11 kommentarer:

  1. Under alle omstændigheder er det godt at være opmærksom på evt. stress.
    Har man det ikke ofte sådan når man skal i gang efter ferie.. Jeg kan ihvertfald gengende det men når man så er kommet afsted så er det godt. Jeg er sygemeldt pt og lige nu glæder jeg mig helt vildt til at komme afsted hver dag igen men når dagen kommer synes jeg nok at det ville være fint med et par fridage mere :P
    Rigtig god rengøringsdag - bare det var mig der havde den energi!

    SvarSlet
  2. Jeg kunne da sagtens genkende et par punkter her i min ensomhed (selvom jeg elsker at være her)
    Så jeg skal også prøve testen.
    Det vender vi tilbage til :-)

    SvarSlet
  3. Godmorgen og god dag til dig Lene :)

    Jeg var heller ikke stresset, men det havde jeg nu heller ikke regnet med ;) Jeg er alrig trist - kan ´godt blive ked af min situation i almindelighed, men det går over i løbet af dagen - så selv om det hele kan se sort ud, så elsker jeg livet alligevel - måske på trods? :)

    SvarSlet
  4. PS: Du er som en fisk i vandet, når du får din kittel på :)

    SvarSlet
  5. Anette, jo jeg tror også at jeg i morgen bliver glad over at se mine kolleger igen :-)
    Energi? Anette det er ren viljestyrke ;-) jeg gider ikke ;-)

    Johanne, netop, men stresset gør det os nok ikke :-)

    Helle, der er nemlig forskel på at være ked af sin situation og så føle tristhed, og det er så dejligt at se din glæde ved livet måske netop på trods :-)

    SvarSlet
  6. Jeg er heller ikke stresset, det var jeg nu heller ikke i tvivl om. For nogle år siden var min mand sygemeldt med stress, og i forbindelse med en videreuddannelse, skrev jeg en opgave om stress. Der lærte jeg en masse om, hvad man skal være opmærksom på og hvad man kan gøre for at undgå det.
    Men du har ret i at, selvom man egentlig synes man burde være klar, er det ikke sikkert, at man er det. Jeg håber, det er bedre i morgen, når du først kommer afsted.

    SvarSlet
  7. Helle, der er jo mange signaler, der kan sige noget om hvordan vi har det, men de betyder jo ikke alle, at vi har stress, og det ved du jo meget mere om end jeg, når du har skrevet opgave om det.
    Jeg kender mig selv så godt, at i morgen så er jeg 100 % klar,uanset hvordan jeg har det i dag :-)

    SvarSlet
  8. Mon ikke cirkushesten trænger til et ½ års orlov?
    Håber du klarer rengøring og GÅ-tur - dejligt vejr i dag.

    SvarSlet
  9. Vores sinds stemninger ændres jo dagen igennem og det er ikke altid vi ved hvorfor eller hvordan..
    HVER onsdag/ Torsdag !!!! Håber du får en meget fantastisk belønning :-)

    SvarSlet
  10. Jeg synes også, at man altid kan bruge et par fridage mere, men når man er kommet afsted, er det som regel ok. Belønningen bør være STOR. Go' fornøjelse både i dag og i morgen :)

    SvarSlet
  11. Sister, en gåtur skal der til, her er vejret nu ikke så godt, men skidt pyt
    Og orlov gives ikke af princip på mit sygehus,men vi har også en afdeling der skal flyttes og gerne skulle op og stå uden alt for mange problemer.

    Rolig Miri, det er kun en af dagene :-) Og belønningen må gerne være stor :-)

    Tak Jette, jamen jeg synes også så godt om min rengøringskone, så jeg må op med den store pung :-)

    SvarSlet