tirsdag, november 04, 2008

I MØRKE ER ALLE KATTE GRÅ

Da teen først var væltet, og alt var tørret af, kartoffelmel strøet udover tæppet og bilagene heldigvis ikke havde taget skade, var det vist tid til lidt frisk luft.

Selvom det var mørkt, var det alligevel lyst, de sorte silhuetter af træerne og jordens mørke farve lod sig nemt adskille fra asfalten og himlens lysere grå farve.

Laikas rem var væk, så hun fik jagthalsbåndet på med klokke og en lille lysende refleks, jeg havde et refleksbånd på og en refleks dinglende fra lommen. Lommelygten var kun med til at lyse, når en bil kom.

Først ville jeg gå hen til nr. 2 gård og tilbage, en tur på 1 km, så ville jeg gå hen til svogers gård (ca.3 km), så hen før nr. 4 gård (4 km), men jeg endte med at gå hen til hvor grusvejen begynder, så nu er der 5 km på velværekontoen.

Inden vi var hjemme igen, var konturerne næsten udviskede, Laika kunne jeg kun se pga. det lille lys, og mudderet på vejen var af og til ved at sende mig på langs, men vi kom helskindet hjem.

9 kommentarer:

  1. Lyder trods alt som en dejlig fridag. Skøn - og lang - gåtur.

    SvarSlet
  2. Du er simpelthen bare for go - jeg sprang over i dag - lavede så meget andet :D

    SvarSlet
  3. Anette, det har været en god dag, og gåturen hjalp på energien :-)

    Sister,sådan er det, men i morgen er det måske dig, der går og går :-)

    SvarSlet
  4. Du er en sej kone Lene :)

    SvarSlet
  5. I lige måde Helle :-)

    SvarSlet
  6. Gåture er som alt andet:Man tænker at man ikke gider, men når man så kommer igang kan man ikke stoppe igen! Og frisk luft er ikke det værste efter lidt kaos på kontoret!Kram til dig om en god dag:-)

    SvarSlet
  7. fru koch,frisk luft og motion må der til, utroligt at jeg har svært ved at tage mig sammen til det :-) også kram til dig

    SvarSlet
  8. Nøj, hvor kom jeg til at grine over indledningen på dette indlæg... godt du tog det i stiv arm og kom afsted ud i mørket.

    SvarSlet
  9. kagekone, det er godt at grine :-)

    SvarSlet