onsdag, november 19, 2008

GENTAGELSER

Mange er så bange for, at livet bliver gentagelse på gentagelse, at det bliver kedeligt, at man ikke udvikler sig.

Men livet er jo en gentagelse, efter sommer kommer efterår, efter efterår kommer vinter osv. Og læring og udvikling sker netop gennem gentagelse, man bliver dygtigere gennem gentagelse af det man gør.

Min blog er en gentagelse år for år og så dog ikke alligevel, der er altid lidt nyt, sommer er ikke altid den samme sommer, jeg gør måske tingene på en anden måde end sidst, jeg bliver ældre, så livet ændrer sig midt i gentagelsen.

Så jeg gentager mig selv nu: midt i al det grå i dag og støvregnen, så er jeg taknemlig for at bo lige her, hvor jeg mærker naturen omkring mig.


Og så er jeg taknemlig for, at aftenvagterne er over for den her gang, og se hvilket syn der mødte mig i bryggerset i nat, da jeg kom hjem.

16 kommentarer:

  1. Sikke nogle smukke blomster - det er mine yndlingsfarver når vi snakker blomsterbuketter

    SvarSlet
  2. Anette, nu er de kommet i vaser, dejligt syn :-)

    SvarSlet
  3. Hvad er nu det, der må da være grund til du får så flotte blomster.
    Jeg kan godt forstå du er glad ved, at bo der lige midt i naturen.

    SvarSlet
  4. Og midt i alle gentagelserne, forandres ens tanker og følelser sig...ofte næsten fra dag til dag,for så derefter at vende tilbage til udgangspunktet.
    Det du har skrevet her - sådan kunne jeg også have udformet det indlæg, jeg selv lige har siddet og skrevet :-)
    For jeg elsker også mit sted, og jeg forstår, hvad du mener - og dine blomster er meget smukke :-) Skøn efterårsfarve.
    Lad os hylde gentagelserne.

    SvarSlet
  5. Du har helt ret, vores liv er fyldt med gentagelser. Jeg har egentlig ikke taenkt over det foer, men jeg tror at vi mennesker grundlaeggende befinder os godt med faste gentagelser. Det giver jo baade tryghed og mulighed for forandringer :-)

    SvarSlet
  6. Flot beskrivelse af livet, Lene. Tricket er netop, at det alligevel ikke er helt det samme, og derfor bliver det ikke trivielt.
    Jeg er også spændt på, hvorfor du skulle begaves med så mange smukke blomster - ud over at du garanteret fortjener dem. Skal du helt holde op med dit natarbejde, eller...?

    SvarSlet
  7. Conny, der er ingen grund anden end at gemalen har været nede ved en gårdbutik med kartofler, og de sender altid blomster med hjem, men i går var da overvældende :-)

    Johanne, jeg har lige læst dit indlæg :-) vi bevæger os i samme tankegang :-)

    Fisker, gentagelsen forhindrer jo ikke forandringen, det gør den hos nogle, men for de fleste af os tør vi netop i bevidstheden om gentagelsen ændre os. Lyder det skørt? :-)

    SvarSlet
  8. Tak Conny, du smuttede lige ind mens jeg skrev :-)

    Næh skiftende vagter bliver ved med at være en del af mit arbejde til jeg får fundet en måde at sælge mig selv som dagvagt til ledelsen :-)

    SvarSlet
  9. Det lyder helt rigtigt :-)

    SvarSlet
  10. Det er skønt at kunne nyde synet af de dejlige blomster... du har et par fridage, ikke :)

    SvarSlet
  11. gentager sig, men alligevel en anelse anderledes ikke?
    Hvor dejlige blomster :-)

    SvarSlet
  12. Jeg troede lige at du var ved at åbne en interflora butik :-)

    SvarSlet
  13. ... og jeg troede at du havde fået en onsdags-ven eller noget ;-)

    SvarSlet
  14. dejligt fisker :-)

    Jette, jeg har fem!!! de to første skal jeg dog til møder og undervisning på sygehuset om eftermiddagen :-)

    Anne, nemlig og jeg nyder de smukke buketter :-)

    Marianne, næh jeg beholdte dem selv :-)

    fru koch, jeg har ikke brug for en onsdagsven, jeg har jo jer :-)og to rare mennesker i en gårdbutik, som sørger for at gemalen kommer hjem med blomster ;-)

    SvarSlet
  15. Åh, sørg nu for, der bliver tid til nydning :)

    SvarSlet
  16. Jette, hvor er du sød. Andre siger nå så har du tid nok, men ofte får jeg jo fyldt alt for meget i de fridage ;-)

    SvarSlet