tirsdag, november 11, 2008

VARME I NOVEMBER


Mine forældre har altid været energibevidste, så det er ikke hos dem, man går rundt i T-shirt om vinteren.

Når jeg kom hjem, havde min mor fundet sin hjemmestrikkede store vamsede blå trøje frem, den krøb jeg ind i og tog min mors indesko på, så var jeg klar til hyggeligt samvær.

Da vi sorterede min mors tøj, fik vi hver især noget med hjem, noget kom til genbrug og noget lod vi hænge, blandt andet den blå trøje.

Den krøb jeg ind i dag og mors sko på, så var jeg klar til en dejlig dag sammen med min far. Masser af te, snak, lidt boglæsning (jeg lånte Peter Høghs En stille pige med hjem) og lidt strik. Vi lavede ikke noget arbejde i dag, vejret var til stearinlys, små lamper tændte og de to gode lænestole.

13 kommentarer:

  1. En dag lige efter mit hoved - jeg elsker sådanne stille stunder :-)

    SvarSlet
  2. Marianne, det gør jeg også :-)

    SvarSlet
  3. Hvor har I haft det hyggeligt...det må være en dejlig trøje at tage på Lene.

    SvarSlet
  4. Anne, den bringer mange minder frem :-)

    SvarSlet
  5. Lyder som en ret perfekt måde at bruge en novembertirsdag på...og en trøje fyldt med minder er god at have. :-)

    SvarSlet
  6. Dejlig at høre i gav jer tid til at snakke, i stedet for at arbejde.

    SvarSlet
  7. Lea, det var lige som det skulle være på sådan en dag :-)

    Conny, enig :-)

    SvarSlet
  8. Uha, idag var vejret da også kun til indehygge og stearinlys. Dejligt med tid til at snakke, nogle gange glemmer vi det i en travl hverdag :)

    SvarSlet
  9. Helle, vi kom helt ned i tempo i dag, dejligt :-)

    SvarSlet
  10. Det er så varmt og dejligt at læse, at du havde din mors blå trøje på og hendes sko. Det lyder som den dejligste dag, Lene :o)

    SvarSlet
  11. madame, det var det :-)

    SvarSlet
  12. Johanne, nemlig :-)

    SvarSlet