onsdag, november 26, 2008

LANG ONSDAG

Butikkerne har deres lang lørdag, påsken har sin lang fredag, landmanden og jeg har vores lang onsdag.

Når man kan køre 1500 km på motorcykel på 17 timer, så kan man vel også køre til København, hjælpe datteren med at flytte, køre hjem igen og så være klar til en ny arbejdsdag i morgen.

Har vi ikke lige hjulpet med at flytte datteren? Jo, men den unge udlejer havde vist ikke tænkt over, hvad det vil sige at have et fremmed menneske boende i sin lejlighed, så datteren stod pludselig uden tag over hovedet, men heldigvis fandt hun sammen med to andre unge kvinder en lejlighed.

Bilen er pakket med værktøj, møbler og julekasser, teen er brygget, madpakkerne er smurt, om lidt går det mod hovedstaden.


Må du få en god onsdag.

21 kommentarer:

  1. Det er da det forældre gør ;-) altid beredt....Det gjorde mine såmænd også.

    SvarSlet
  2. og god tur.

    SvarSlet
  3. Kæreste Lene og landmand :-) Jeg sidder her med følelsen af genkendelighed - føler mig pludselig slet ikke alene og har læst indlæggen højt for husbond!
    - Selvfølgelig, siger vi bare til hinanden!
    For sådan skal det være, det kaldes forældre.
    Ønsker datteren held og lykke det nye sted. Og ønsker Jer to en hyggelig tur med ønsket om at arbejdsdagen i morgen ikke bliver alt for slem.
    Knus herfra.

    SvarSlet
  4. God tur Lene..Tror det trods den lange tur, bliver en dejlig dag...Men sikke da noget bøvl med lige pludselig ikke at have et sted at bo...det er ikke i orden.

    SvarSlet
  5. Rigtig god tur til jer, Lene :-)

    SvarSlet
  6. Selvfølgelig gør vi det igen og igen og igen og.... Go' tur :)

    SvarSlet
  7. Rigtig god tur og god flytning af datteren. Håber hun bliver glad for den nye bolig.

    SvarSlet
  8. Lene - hvorfor siger du ikke sådan noget? Altså.
    Der var et ledigt værelse i vores/datterens lejlighed, og vi skulle da nok have flyttet jeres barn.
    Nu beder jeg dig altså - brug dine kontakter en anden gang - venligst.
    Dagens skæld-ud. Dem får du nok ikke mange af :D

    SvarSlet
  9. Hvad gør vi ikke for de kære børn, vi ville ha gjort det samme, Håber i kom godt der over og hjem igen.

    SvarSlet
  10. Lækkert hun så hurtigt kunne finde noget andet :)
    Ja, hvad gør man ikke for de børn. Gætter I er dejlig trætte når I når hjem igen :)

    SvarSlet
  11. Håber at I havde en god tur ovre på øen - ja det er jo sådan det er at være forældre :)

    SvarSlet
  12. Håber alt gik godt- I er jo også ved at være i træning :-)

    SvarSlet
  13. Ej Lene for pokker da..... Næste gang overnatter i og sover her i vores gæsterum BASTA!

    SvarSlet
  14. Hvor er det godt, at hun har jer, Lene! Men det virker helt urimeligt at skulle flytte allerede igen ...

    SvarSlet
  15. Godt man har forældre ;-)
    Jeg er imponeret over, at hun så hurtigt kunne finde noget nyt. Men sammen med andre er det måske lettere.
    Jeg fisker jo lidt efter tips, idet jeg kan forudse en lignende udfordring om føje år, da yngsten jo bliver færdig næste år med gymnasiet.
    Og i den sammenhæng føler jeg mig lige så langt væk fra København som du oppe i det nordjyske.
    p.s. Et superflot foto - er det helt uden manipulation, bare lidt frost, eller sådan noget?

    SvarSlet
  16. Pollyanna, godt man har været spejder;-) altid beredt :-)

    Johanne, sådan er det, og man får nogle gode snakke undervejs :-)

    Anne, det var en lidt træls tid, heldigvis fandt hun noget at bo i, så vi håber det bedste :-)

    Tak Liselotte :-)

    Jette og en gang til :-)

    Anette, både bolig og de nye samboere virker til at være i orden :-)

    Sister, jeg overvejede at bruge denne blog, men datteren var blevet lidt valen over det at bo til leje hos en anden.her er de tre ligeværdige lejere, men jeg skal nok en anden gang :-)

    Pernille, træt er ikke ordet :-)

    SvarSlet
  17. Conny, jamen sådan er det bare at være forældre :-)

    Helle K, der er altid noget spændende at se på i staden, men jeg havde ikke tid til kameraet :-)

    Miri, men nu behøver vi ikke mere træning ;-)

    Marianne, vi skulle jo på arbejde begge to i dag ;-) men tak for tilbuddet :-)

    Madame, det var også ved at tage gnisten fra hende, og så må forældre træde til :-)

    Conny, hun gik på boligportalen, og så fandt hun egentlig mange steder, men de ved også hvad de vil have i leje. Og billedet er blot taget med makro, så et rent held foto :-)

    SvarSlet
  18. Sister, i al min træthed fik jeg slet ikke sagt tak for tilbuddet, du er en dejlig kvinde :-)

    SvarSlet
  19. I er bare moensterforaeldre I to. Godt gaaet.

    SvarSlet
  20. Tak - i lige måde :D

    SvarSlet
  21. Tak Tina, vi er vel som forældre er flest, og heldigvis for det :-)

    SvarSlet