onsdag, maj 08, 2013

MORGENSOLEN FORSVINDER

Den sol, der lige tittede frem over kartoffelhuset er ved at forsvinde. Skyerne lukker sig effektivt sammen. Vasketøjet udenfor er taget ind, vi har ikke haft regn i nat, men på DMIs radarbilleder kan jeg se, at det ikke varer længe, inden det kommer. Landmanden er godt træt i hele kroppen, det sætter spor at være i gang fra 7 morgen til 10 aften, men han nyder den nye traktor. Kroppen bliver ikke nær så belastet nu, hvor traktoren sørger for at holde retning, og landmanden kan koncentrere sig om computer og såmaskine eller kartoffellægger.

P1050835

Nu vil jeg sørge for at se ordentlig ud, få skrevet de spørgsmål ned, jeg har, og så køre til vejledning. Jeg håber, det hjælper, jeg trænger til at finde vej i opgavejunglen eller artikelhavet.

God tirs – nå nej god onsdag til dig.

P1050836

6 kommentarer:

  1. Her har det regnet stille siden klokken var 04.30 Og det ser ikke ud til, at det stopper sådan lige med det samme. Jeg vælger at sige pyt, men det griber jo heller ikke ind i min arbejdsdag, som det gør i landmandens.
    God dag til jer...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne, det gør ikke noget med regn lige nu, de sorterer kartofler og der loves opklaring sidst på dagen, hvor landmanden hopper på traktoren igen :-)

      Slet
  2. Fedt billede af himmelen, der lukker.
    Også her regner det. Der er lovet opklaring til middagstid. Imens nyder haven godt af regnen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Conny, opklaringen er lovet sidst på eftermiddagen, så lidt regn frisker bare op :-)

      Slet
  3. Det styrtregnede for en lille times tid siden, præcis mens jeg cyklede fra hovedbanen til Kvæsthuset.. :-)

    God onsdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Inge, godt du var klædt på til vejret :-)

      Slet